smutný život Slováka

| Od r. 2017 sa bude vek odchodu do dôchodku totiž viazať na strednú dĺžku života a  to bez ohľadu na to, akú ťažkú prácu vykonávate! Každý rok sa tak náš dôchodok vzdiali|

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako veľmi v podtstate kašleme na seba a svoj život?

Od detsva škola, dobré známky a množstvo krúžkov na úkor zábavy, potom stredná a vysoká, ktoré nás pripravia na ďalších 30 – 50 rokov “úspešného života v systéme” (= 30-50 rokov driny).

Štát mi z toho všetkého ročne zoberie polovicu, aby nejaký minister mal na osobného šoféra a druhé auto pre svoju milenku. Pritom ja nemám z čoho sporiť, lebo celý život žijem na dlh – z úveru do úveru a nič v podstate nie je moje a ťažko povedať, či sa dožijem, že raz bude. Ak si odpustím všetok prepych (vrátane PNky, svatby či detí) a potiahnem nadčasy, podarí sa mi usysliť aspoň 10€ mesačne, ktoré si ako rezervu na “horšie časy” (aké absurdné – môže byť aj horšie?) odložím do banky, kde mi výnos zožerie inflácia alebo mi ho zaručene zožerú poplatky samotnej banky.

Auto na lízing, dom na hypotéku so spotrebákom, pretože mi žiadna banka neprefinancuje 100% (česť výnimkám, v r. 2017 to bude ozaj problém), na dovolenku a rodinu môžem zabudnúť… alebo sa zmieriť s tým, že to všetko budem mať tiež na úver.

A po 30-50 neveselých odpracovaných rokoch, kedy som spoznala dokonale maximálne trasu “práca – domov”, pretožena cestovanie nebol čas ani peniaze, sa denne modlím, aby som v práci dostala infarkt, pretože tak by ma mali aspoň za čo pochovať (ak teda mám aspoň nejakú základnú poistku). A ak som si poistku nemohla dovoliť, tak miesto hry s vnúčatami, makám aj ako dôchodca, pretože z toho, čo mi dá štát, nemám šancu zaplatiť anilen liečbu rokmi a prácou zmoreného tela.

Priemerný vek  mužov je 73 rokov (žien 80 rokov),

odpracujete priemerne 30-50 rokov

a každý rok polovicu platu dáte štátu.

Koľko vám štát vráti na ten “zaslúžený odpočinok”?

U mňa osobne to vyzerá asi takto:

rok (+7) vek (+7) do dôchodku (každých 7r = + 1 rok)
2016 27 62
2023 34 63
2030 41 64
2037 48 65
2044 55 66
2051 62 67
2058 69 68
2065 76 69
2072 83 70
2079 90 71

Takže prinajlepšom pôjdem do dôchodku v roku 2057 ako 68-ročná (veľmi optimistický pohľad, keďže navyšovanie rokom 2017 určite nekončí!) a ak ma neskolí infarkt zo 42 rokov (rátam od konca VŠ, stredoškoláci majú odmakané viac) plných práce a stresu – mám pred sebou cca 12 rokov života 😀 je to fér???

A čo taký muž v mojom veku?

Ak ťažko pracoval niekde v závode od 18-ich,

má za sebou 50 rokov práce

a pred sebou 5 rokov odpočinku bez peňazí.

 

PRETO je dôležitejšie ROZUMIEŤ ZMENÁM,

než ich len “počuť” vo večerných správach.

Viac o tom, ako si zabezpečiť rentu už v 55-ke a žiť z vlastných peňazí bez ohľadu na štát? >>> info@andreanovakova.sk | 0948 010 509 | osobne v Púchove a okolí

Pridaj komentár

