Prečo by som sa mal vôbec poistiť?

 Lebo poistenie je jedným zo základných pilierov vašej finančnej nezávislosti. Bez riadneho zabezpečenia sa totiž váš finančný plán zrúti vždy, keď príde nejaké to „nešťastie“ – ktoré mimochodom naozaj nechodí po horách ale po ľuďoch. |

Je potrebné uvedomiť si, že bez ohľadu na to, aké vybudujete aktíva či investície – vo chvíli, keď ma zrazí nejaký blbec na prechode a zostanem na vozíku, mám len dve možnosti. Čaká ma 20 (možno viac) rokov života s tým, že budete už navždy odkázaná na pomoc iných, takže môžem:

– neplatiť si žiadnu poistku a moja invalidita zruinuje najskôr môj rozpočet a potom veľmi pravdepodobne (keďže mám úžasnú rodinu,  ktorá mi bude chcieť pomôcť) zruinujem aj finančnú nezávislosť svojich najbližších

– alebo mám kvalitne poistený aspoň život a invaliditu a budem do smrti poberať poistné plnenie, ktoré pokryje výdavky na liečbu a rehabilitáciu a možno mi v zaplatí aj nadštandardnú lekársku starostlivosť – a ak môj stav nezvráti, tak minimálne dožijem dôstojne a bez závislosti na iných.

V živote človeka je veľa hodnotných vecí, ale určite mi dáte za pravdu, že život je ešte krajší, ak si môžeme dovoliť viac. Pre hodnotný život potrebujete určité finančné zázemie, nemôžete žiť len zo dňa na deň, z ruky do úst. Samozrejme, sú ľudia, ktorých jednoducho budúcnosť nezaujíma, nechcú predvídať a už vôbec nechcú predvídať, že sa stane niečo takéto „nepredstaviteľné“.

Ja som bohužiaľ, zarytý realista a neplatia na mňa rečičky, ale štatistiky a čísla – a tie hovoria jasne:

Podiel úmrtí na najčastejšie príčiny smrti vykazuje rozdiely nielen medzi pohlaviami, ale aj podľa vekových skupín (Celkový počet úmrtí na najčastejšie príčiny smrti za r. 2014):

Nejde o to _“vystrašiť klienta“, ale vysvetliť mu, že stať sa môže hocičo a že finančná sloboda sa dá dosiahnuť len vtedy, ak si to plne uvedomuje a svoj finančný plán si poistí. Ak sa teda niečo stane živiteľovi rodiny (napríklad je dlhodobo PN) a nemôže zarábať, potrebuje minimálne na pol roka nejaký základ – teda mať v banke peniaze na prežitie aspoň šiestich mesiacov – to je tzv. krátkodobá rezerva.

Ak nie ste schopní z aktuálneho príjmu odložiť rezervu,

ktorá zodpovedá 6 – mesačným nákladom na chod Vašej domácnosti,

potom potrebujete poistenie,

ktoré vykompenzuje mesačný príjem zo zamestnania.

Máte byt alebo dom? Tu v Púchove stojí 60- 100 000€ – podľa individuálnej náročnosti, samozrejme. Predstavte si, že vám zhorí alebo oň prídete následkom živelnej katastrofy.

Ja osobne som 70- tisícový byt poistila bez problémov za 34€/ rok. Keď ho nebudem mať, potrebujem zohnať 70 000€, takto musím zohnať 34€ ročne, čo mimochodom nie je ani 3€ mesačne! A v prípade núdze nemusím zháňať nič, resp. aspoň mám istotu, že nezostanem na ulici bez strechy nad hlavou, bez peňazí a s nesplatenou hypotékou na krku. Prepáčte mi, ale ten, kto dá 70 000€ by bol úplne nesvojprávny, ak by nedal 3€ na poistku = na svoju budúcnosť.

Ja dokonca tvrdím, že každý človek by si mal poistiť minimálne tieto 4 oblasti života:   zdravie a život, bývanie, auto a dôchodokrazitko

cute-wink-smiley

Pridaj komentár

