Poistka sú vyhodené peniaze – no. 1

| Odpovedzte si na jedinú otázku: Keď sa mi niečo stane, mám našetrené dosť, aby som zabezpečil svojich najbližších? POISTENIE TOTIŽ NECHRÁNI VÁS, chráni vašich milovaných. |

Ľudia zomierajú a smrť si nevyberá

Stačí sa pozrieť si televízne noviny – dôchodca s infarktom, vysokoškolák sa rozbil na motorke, mamičku s dieťaťom zrazil na prechode opitý vodič,… toto nie je “motivačný blaf” ako namotivovať ľudí, aby si založili poistenie – toto je jednoducho realita všedných dní.

Neustále sa niekam ponáhľame – autom, či peši – zhon, stres.. a stačí malá nepozornosť a niekto je v lepšom prípade v nemocnici.

Ísť na PNku? Čo to je? – 9 z 10 zamestnancov v prípade ochorenia namiesto PN volí dovolenku. Sama som bola jedným z týchto ľudí – horúčky 39,5 a bolesť celého tela. Až vo chvíli, keď som naozaj nedokázala ráno vstať z postele, zobrala som si deň/ dva dovolenky, aby som sa “dala dokopy” a potom som s odznievajúcou chorobou trpela v práci ešte 2 týždne- nehovoriac o tom, že sa nedoliečený zápal vracal ešte niekoľko mesiacov. Výsledok? Vyčerpala som 4 dni dovolenky a mám chronickú bronchitídu (už nikdy nebudem úplne zdravá) nehovoriac o tom, ako sa to v neskoršom veku odzrkadlí na mojej imunite a hlavne na srdcovom svale.

Prečo to robíme “dobrovoľne”?

Prečo asi – pre peniaze. Pred nedávnom som uvernila článok o tom, že tretina Slovákov neušetrí z výplaty ani 1€, to znamená, že približne 700 tisíc slovenských domácností žije z výplaty do výplaty. A teraz si predstavme, že by v takejto rodine z rovnice vypadol jeden príjem. Dosť desivá predstava.

To je odpoveď na to, prečo:

“Ja si jednoducho nemôžem dovoliť byť chorý.”

Čo vlastne dostanem na “maródke”?

Ak ste zamestnancom,  zamestnávateľ je povinný vyplatiť Vám 1. až 3. deň – 25% vymeriavacieho základu (to je približne výška hrubej mzdy), 4. až 10. deň práceneschopnosti je to 55% vymeriavacieho základu a potom sa o Vás “postará” Sociálna poisťovňa, ktorá od 11. dňa vypláca tiež55 %  vymeriavacieho základu.

Ani živostníci na tom nie sú lepšie nakoľko percentuálna výška výplaty sa v priebehu dní nemení (1.-3. deň = 25%, od 4.dňa = 55%), len ju po celý čas vypláca Sociálna poisťovňa.

Povedzme si úprimne, že pre rodinu, ktorá žije od výplaty k výplate a bez nasporenej rezervy je 15- dňová PN-ka likvidačná. A kto sa o Vás postará, keď začnú naskakovať  penále a upomienky za nezaplatenie elektriny či plynu? Štát to nebude a Bilo si do svojho neba vyberá podstatne zaujímavejšie prípady, nie trápnu slovenskú realitu :/

Čo na tom zmení poistenie?

Predstavte si, že veľa 🙂 Došlo mi to síce dosť neskoro, ale predsa.

Viete, čo robím dnes, keď som chorá? Idem k lekárovi. A keď mi povie, že by som mala minimálne týždeň, dva oddychovať a liečiť sa – poslúchnem ho. Ja si totiž vďaka 9€/ mesačne, ktoré mi odchádzajú na poistenie PN-ky MôŽEM DOVOLIŤ BYT CHORÁ a pokojne aj celý mesiac, pretože vďaka poistenému plneniu sa môj príjem na konci mesiaca nezmení – aspoň nie smerom nadol 😀

Správne nastavená poistka totiž zabezpečí,

že vo chvíli, keď to najviac potrebujete,

si môžete sadnúť na zadok, vydýchnuť a počkať si,

kým Vám pošlem “zvyšok výplaty”.

Pre viac info stačí napísať 🙂

peciatka

 

Pridaj komentár

